Ellen’s pad naar de uitvaartwereld was allesbehalve gepland. Oorspronkelijk wilde ze fotograaf worden, maar het liep anders. Via grafische vormgeving en een baan in een fotowinkel belandde ze uiteindelijk in het familiebedrijf, dat vroeger ook een grote bloemenwinkel runde. “Ik dacht eerst dat ik maar een maand of twee, zou blijven,” zegt ze lachend. “Nu zijn we achttien jaar verder.” De bloemenwinkel had altijd een bijzondere plek in haar familie. Haar grootouders startten het, haar moeder nam het over en Ellen kwam erbij. De overgang naar het uitvaartcentrum was organisch: eerst hielp ze bij kleine dingen, maar al snel ontdekte ze dat ze iets kon bijdragen dat echt het verschil maakte. Ze startte een eigen printlijn, ontwierp rouwkaarten en herinneringsproducten, en bracht structuur in een wereld die soms chaotisch en emotioneel zwaar is. “Het geeft zoveel voldoening om iets te creëren dat families helpt in hun moeilijkste momenten,” zegt ze.
Toen Sereni op haar pad kwam, voelde dat als een nieuwe horizon. Het gaf haar de kans om het werk dat ze bij De Herinnering had opgestart, op grotere schaal te delen en verder te ontwikkelen. Wat ooit haar persoonlijke creatieve inbreng was, kan nu door andere uitvaartondernemers worden gebruikt. “Het bijzondere is dat ik niet alleen families kan ondersteunen, maar ook collega-ondernemers kan versterken,” vertelt Ellen. “Sereni geeft me bovendien de vrijheid om bezig te zijn met wat ik graag doe. Het vooruitzicht om mijn ideeën verder te laten groeien en te zien hoe ze impact hebben op zoveel plaatsen, geeft me een diep gevoel van voldoening en energie.”